بسمه تعالی
مدیر محترم منطقه مخابرات استان جناب آقای
با سلام و درود
با توجه به مستندات موجود از قبیل ماده ۸۳ قانون الحاق ، بخشنامه های وزارت کار و آرای دیوان عدالت اداری ، کارگزاران مخابرات روستایی از نیروهای اصلی شرکت مخابرات ایران محسوب شده و به بدنه آن متصل شده اند لذا شایسته است که نوع تعامل کلی مخابرات با کارگزاران دستخوش تغییرات مثبت شده و با گشاده رویی و عاری از هر نوع نگاه فرزند خواندگی با آنها برخورد و تعامل شود تا این قشر روستایی بتوانند در آرامش کامل و یا حداقل نسبی مابقی خدمت خود در روستاها و یا هر جایی در صورت ارتقاء شغلی که شرکت صلاح ببیند را به خدمات رسانی خود ادامه بدهند تا با تهای شرکت همسو و همگام شده و در جهت پیشرفت و اعتلای شرکت اقدام نمایند هر چند هم که تا به امروز کارگزاران ثابت کرده اند که سنگرداران واقعی ارتباطات روستایی بوده اند و از هر هیچ کار و اقدامی در این زمینه کوتاهی نکرده اند .
پیرو تنظیم و اصلاح ، تصویب ، ابلاغ و امضاء قرارداد دائم ، لاجرم مسائلی بروز کرده و خواهند کرد که میبایست مورد توجه و اصلاح قرار بگیرند تا زمینه های کاری بصورت مستمر و با پشتکار جدی ایجاد شود و حال کارگزاران انتظار و درخواست دارند که شرکت مخابرات خواسته های زیر را به صورت ریشه ایی حل نماید تا کنتاکتها و تنشهایی از قبیل اعتراضات ، تجمعات و شکایات بروز نکند و به روابط فیمابین آسیب وارد نشود پس بهتر است که زمینه همکاری های متقابل تقویت و حفظ شود .
اهم خواسته های کارگزاران به شرح زیر است :
۱ . اجرای طرح طبقه بندی مشاغل مصوب که رای آن در دیوان عدالت اداری صادر و بخشنامه آن هم توسط وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی صادر و ابلاغ شده است و در ماده ۸ قرارداد هم به صراحت بدان اشاره شده است .
۲ . صدور حکم کارگزینی که پیش زمینه آن امضاء قرارداد دائم بوده است و قرارداد هم که توسط کارگزاران امضاء شده است .
۳ . صدور کارت شناسایی تا رابطه کاری و هویت کارگزاران برای همگان و تمامی نهادها محرز بشود .
۴ . بروز رسانی بیمه کارگزاران در صورت وجود خلاهای بیمه ایی
۵ . تهیه و تحویل وسایل ابزار کار جهت انجام امورات محوله
۶ . پرداخت معوقات بر اساس طرح طبقه بندی مشاغل ( گروه ۶ ) از سال ۸۸ تا اکنون بدون اینکه کارگزاران در این خصوص شکایاتی را علیه شرکت مخابرات ایران در هیئتهای حل اختلاف مطرح نمایند و جهت دریافت معوقات احکام قطعی را بگیرند و قبل از اینکه از این منظر مشکلی برای حسابهای مخابرات در استانها ایجاد شود و جهت اطلاع هم باید گفت که این اتفاق قبلا نیز در یکی از دو تا استان مشاهده شده است .
لازم به ذکر است که کارگزاران آمادگی خود را جهت دریافت این معوقات بصورت تعاملی در بازه زمانی مورد توافق طرفین و با تعیین شرایطی اعلام میدارند .
۷ . اجرای طرح همسان سازی فرصتهای کاری با کارکنان رسمی ، به عنوان مثال اگر طبق بخشنامه ابلاغی از طرف مثلا هیئت دولت و یا استانداری به جهت وجود شرایطی خاص تغییری در روند کاری ایجاد شد کارگزاران از این قاعده مستثنی نگردند ، مثلا تعطیلی و یا کاهش ساعات کار اداری به سبب وجود شرایط جوی و طبیعی و یا حوادث و اعیاد و مناسبتها از قبیل سرما ، گرما ، آلودگی هوا و .
۸ ۰ تحویل نسخه امضا شده قرارداد به کارگزاران در صورتی که تحویل داده نشده باشد .
بنابراین از شما مقام مسئول و محترم تقاضا داریم که در خصوص تحقق و اجرای خواسته های فوق دستور و اقدامات لازم را عنایت بفرمایید . ( اجرکم عندالله )
با تشکر و سپاس از حسن نظر و عنایت شما
کارگزاران مخابرات روستایی استان
درباره این سایت